07.20 ? Det kan inte vara sant!

Jag går ut i köket och ser att min pappa sitter och snarkar.
*skakskak* -" Gomorron sömntuta " Säger jag
*GÄÄÄÄÄÄÄHSP* -" Vad är klockan? " Säger pappa trött och låtersom om han fortfarande är bland sina små rosa fluffiga moln (fast har killar rosa moln eller blå? Blå låter tråkigt, eftersom att de är typ de, eftersom att himlen är det ).
 *springertillmittrumochkollardatorn,serattklockanär19.19ochspringertbx*-" hon är tjugo över sju" säger jag
*serskräckslagenutiansiktet* -" Är klockan tjugo över sju? Du måste skoja " Säger pappa
-"näää" Säger jag
-"det tror jag inte på. " Säger pappa
-"nääääääääh!" Säger jag
-"Jag fattar inte att de inte ringt mig " Säger pappa
-" Vilka??? " Säger jag nyfiken
-" Äsh, jag får strunta i att åka iväg säger pappa. "
Mamma kommer in
-" Ska du åka? " Säger mamma
-" Ja, jag ska ju iväg med jobbet. " Säger pappa
-" Är det inte imorgon? "
*pappablirförbannadeftersomatthanärsåstressad * -" Varför säger du att det är imorgon?! " Säger pappa
-" Jo, du ska väl inte iväg nu klockan sju, " Säger mamma
-" Jag har ju försovit mig ! " Säger Pappa
-" Så länge ? Klockan är ju 19.20 " Säger mamma

Pappa blir lugn och förstår äntligen att det inte är morgon, och jag fick mig ett skratt för dagen.


Kommentarer

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin