Svininfluensan

   

Den nya influensan har väckt väldigt mycket tankar och medierna har blåst upp det hela väldigt mycket för att tjäna pengar på oss rädda männsikor som bara vill skydda oss själva , våra barn och framtiden. Det är väldigt dåligt av medierna.
 Sverige beställde en stor mängd med vacciner eftersom att de trodde att eftersom att medierna att haft så mycket om svininfluensan skulle alla vilja ta den. Men då när någon i media får reda på att vaccinet kan ha flera olika biverkningar , och skriver om tjejer som börjat gå baklänges, att man kan bli förlamad och om folk som tros ha dött av vaccinet, blir folk rädda återigen och vissa ångrar att de ska vaccinera sig.

 Men jag säger till er , att när jag var runt 3-4 år och skulle vaccinera mig så berättade min mamma för mig att i vaccinet fanns en liten del av sjukdomen för att kroppen skulle vänja sig och skaffa bättre immunförsvar för sjukdomen.
 Så vi går tillbaka till tjejen som började gå baklänges. Hon fick en liten del av sjukdomen i sig , vad tror ni skulle ha hänt ifall hon fick sjukdomen då? Antagligen skulle hon ha dött. Jag tror att hon hälldre lever än att är död, då har hon iallfall hoppet kvar om att ett botemedel ska hittas.

 Först när jag läste tidningen så tänkte jag klart att jag ska vaccinera mig , jag är ju inte dum . Sedan fick jag reda på att vaccinet egentligen brukar testas i flera år och detta hade testas några månader och att det kunde göra en förlamad. Men nu tycker jag att det är bättre att få en liten bit av sjukdomen än att få hela så där bums. Det är som att du borde nog smaka på en kaka som du inte vet att du gillar förrän du stoppar in hela i munnen av glupskhet. Den kanske gav dig magförgiftning.

När jag var liten fick jag den vanliga influensan och låg i hög feber och mådde dåligt i flera dar , denna ska vara ännu värre. Svininfluensan tros komma nästa vecka , jag har tur som ska vaccinera mig då. Ska du vaccinera dig?


Kommentarer

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin