Fet mat kan göra dig förkyld



Gillar du hamburgare, Pizza, snabbmat, godis och andra godsaker? Det gör jag ! Men man ska tydligen inte äta dem för ofta, jag såg i metro idag att om man äter fet mat blir immunförsvaret dåligare och man löper mer risk att få t.ex. förkylning och feber.

Studier som man har gjort har visat att folk med fetma är infekektionskänsliga. Doktorand Louise Sandberg matade ett par möss med späck under åtta veckor och såg att deras immunförsvar blev dåligare än deras vänner som åt fettsnålt.

 Men man vet inte riktigt säkert att det är så med människor också, men man tror det eftersom att det man testar på möss oftast stämmer in på människor. Men att man för att man motionerar har mindre risk att bli smittat av t.ex. svininfluensan är förtidigt att säga.

 Men det är ju lite spännande tycker jag, jag som äter godsaker så ofta jag kan eftersom att jag har sån bra förbränning. Fast då kanske det inte är något farligt? Men lite läskigt är det ju.

Skulle du sluta äta godsaker för att inte bli sjuk?

Hittade här: Metro                                                                                                             


Kommentarer
Postat av: Anonym

God mat och man slipper skolan kan det bli bättre ?

2009-11-27 @ 21:51:41
Postat av: Klara / Shumpizen

Japp, man kanske inte vill ligga hemma med matförgiftning. Det gäller nämligen inte bara förkylning.

2009-11-28 @ 09:56:55
URL: http://shumpizen.blogg.se/

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin