Twilight Fake !?

Lyssna på detta medans du läser ! Det är intro låten till True Blood


True blood böckerna kom ut tidigare än Twiligt, och är väääldigt lika ! Själv älskaaaar jag True blood som också finns på film. Serien sändes på SVT nu, och fortsätter i den 24 februari 2010. Tuur, för man klarar sig inte utan den!


I Twilight, kan Robert Pattinson karaktären Edward Cullen läsa tankar, alla utom Bella's,
I True Blood är Sookie telepatisk och kan läsa alla tankar utom vampyren Bill Compton, spelad av Paquin s verkliga livet pojkvän Stephen Moyer.


I ett fantastiskt sammanträffande, låter namnet True Blood skådespelaren Stephen Moyer lika dant som Twilight författaren Stephenie Meyer. 

Twilight: Bella den mänskliga älskar Edvard som är en vampyr.
True Blood: Sookie den telepatiska mänskliga, älskar Bill som är en vampyr.

Twilight: finns en kärlek triangel Mellan Bella, Edward och Jakob som är en skepnadsbytare,
True Blood: Båda skepnadsbytarna kan bli vargar, men författarna är snabba att påpeka, de är inte "varulvar" (vars förändringar kontrolleras av fullmåne).

I True Blood, Sookie föräldrar är döda,
I Twilight, Bellas mamma är borta och hon är också något lossnat från sin far.

Både Sookie och Bella Har inte den Normala Mänskliga rädslan för Vampyrer.

Twilight en värld av dolda vampyrer och klart inriktat på en tonårig läsekrets / publik
True Blood är inriktad på vuxna och presenterar en värld där vampyrer har kommit fram ur sitt gömställe. 


Jag tycker att de är ganska lika, och jag gillar båda serierna. Men jag tycker det är konstigt att Twilight är så lik True blood som faktiskt skrevs före Twilight. Vad tycker du? Är det lika? Är Twilight eller True Blood bäst?

Kommentarer
Postat av: lillan

har kollat båda och de är jättee bra men tru blood är mer spännig och twilight romans :) båda är lika bra och det är sant! det är många likheter

en som du glömde är att det är någon ehter sookie och någon efter bella

2009-11-26 @ 15:57:12
URL: http://victoria.blogg.se/
Postat av: Kariiinh :)

TWIILIGHT ÄR SÅÅ MYCKET BÄTTRE ÄN TRUE BLOOD!!

Så jag tyycker nt att dom är liika bara för att vissa saker är samma sak betyder det ju nt att Stephanie härmas eller såå och jag tkr att Jacob ä mkt snyggare än dom ii true blood!!

Han är den snyggaaste varulven på denna joord XD <33

2009-11-26 @ 18:53:16
Postat av: Kariinh!!

TWILIGHT TWILIGHT TWILIGHT TWILIGHT TWILGIHT <3

Den fiilmen är den bäästa på denna joord!!

Dom kanske är liite lika men jag kommer alltid tyycka att Twilight är bättre för deet är den!!

Och så ä alla mkt snyggare ii Twilight och det är ju alltid ett pluus eller?? XD

Spc Jacob om jag fåår säga det själv så tkr jag nt att ngn e så spc snygg i True Blood men det är ju nt det man gillar den föör!!

Jag tycker att Twilgiht är helt underbar!!

Jag kan lixxom nt tröttna på bööckerna eller filmerna (1 & 2) Det var miin åsiikt!! <33

TWILIGHT = FORBIDDEN LOVE <3

2009-11-26 @ 18:58:56
Postat av: Linn

Twilight tycker jag är bättre ^^ <3



2009-11-27 @ 19:15:39

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin