Skavlan klimatfrågor

Hahahaha !!! På skavlan idag så tog de uppämnet miljöfrågor. De gick ut och intervjuade folk. Såhär blev koneversationerna.
 
I= intervjuare S= svarare(?)

1.

I pratar med en gammal taxichaufför

I: Ursäkta, en snabb fråga bara. Hur tänker du påden globala uppvärmningen
S stänger bakluckan på taxin
S: Jag bekymrar mig inte speciellt mycket
I: Nä, det gör du inte alltså... Jag menar att jordens medeltemperatur höjs
S: Hur vet du det?
S pekar på snön och himlen

2.

I pratar med en gammal tant med rullator.

I: oroar sig tant för den globala uppvärmningen?
S: Nejnejnejnej! Jag är så gammal så det gör ju desamma!

3.

I pratar med gammal gubbe med glasögon

I: Vad tror du kommer hända nu med klimatförändringarna?
S: Ja, att det kommer bli något varmare.

4.

I pratar med kvinna som har barn på ca 6 år

I: Vad tycker du om den globalauppvärmningen?
S: Självklart är det ju hemskt med den globala uppvärmningen, men det är också rätt skönt när det blir riktiga vintrar och riktiga somrar
I: Så det blir riktiga vintrar säger du?
S: Vet du vad ... Jag är inte helt säker

5.

I pratar med en gammal gubbe med rullator.

I: Får man fråga en fråga?
S: Neeehh

I: Varårå? Får jag ställa en fråga till herrn?
S: JahJah!
I: Vad tycker du om den globalauppvärmningen?
S: Om uppvärmningen?
I: Aa
S: Det är rätt varmt där hemma...

6.

I pratar med gammal tant

I: Tror du att det kommer vara varmt om 50 år?
S: Ah, de beror på. I helvetet så har man det ju varmare förstås.

Vilken var roligast? tycker ni mina läsare?

Jag tycker 5:an hahaha ^^


Kommentarer

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin