Polisen

Att polisen stoppar folk som kör för fort är jätte bra, det är ju viktigt att de säger till fortkörarna! Men jag tycker att de borde göra det på fler ställen oftara. Dessutom borde de ha en koll med cykel hjälm oftare också, jag använder hjälm. Och det är självklart jag har hjälm eftersom att jag skulle aldrig rida utan hjälm, och det kan ibland vara ännu farligare i trafiken. Tro mig, har du hjälmen på det är då oftast inga olyckor händer. Ta inga chanser, det är ditt liv du har i potten. Du kan inte lita på fifty fifty, tänk den dagen det händer. Jag tänker använda hjälm när jag är över 15 år också. Folk säger att det är coolt att våga säga att man använder cykelhjälm, men tänk på innan, då var det coola att bryta mot lagen och inte ha hjälm. Kan inte alla byta tillbaka nu? De som inte använder cykelhjälm de är rent ut sagt dumma, osmarta och de vågar inte stå ut. Ocoolt.
Det kommer säkert ett helt inlägg om cykelhjälmar senare. Men inte idag

Här är en jätte bra tanke när det gäller fortkörning, de har målat en 3D bild som ser ut som ett barn som jagar en boll. 

3D Illusion Speed Bump

 

Traffic Control with 3D Illusions

Vad tycker ni om cykelhjälmar & fortkörning?

Ps! Nästa onsdag blir det nog en ny header!


Kommentarer

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin