Kan man kalla detta utvärdering?

Nu när jag har haft Fire i *kollar datum* 1 månad och 15 dagar, 6v och 3 dagar, 45 dagar - så känns det som om jag kan börja fundera på Fias för och nackdelar.
 
Hon har inte särskilt många nackelar, men en av dem är att hon är väldigt bufflig från marken, detta är dock något vi tränar på. Ibland så stör jag mig mycket på att hon buffar på mig, men jag har börjat fundera på anledningen till detta och jag har kommit fram till att det är precis så vi människor gör på henne. Det är så hon har lärt sig att vara och det har hon gjort genom att härma människors beteende. Jag kämpar dock med att få bort beteendet genom att lära henne att jag visar respekt för henne, såvida hon inte börjar buffa på mig - det är dock svårare än det låter, att inte gå in på hästens personliga utrymme när du ska ta på den grimman eller bara vill kela med ponnyn... Men som sagt, vi jobbar på det!
 
Hennes positiva sidor är många fler, hon är så lik Fairy men fortfarande så annorlunda. Ber jag Fairy om något så måste jag fråga 100 ggr innan hon gör något och efter det så gör hon det kanske lite motvilligt, men frågar jag Fia så kanske hon tvekar först men efter lite övertalning så gör hon det med öronen spetsade framåt. Det är väl det som jag uppskattar mest med Fia, att hon är så positiv till allt. Hon försöker alltid göra sitt bästa!
 
 
Gullig Fia på betet <3 Liten gräsmage har hon fått lilla sötnosen!

Kommentarer
Postat av: Malin

WOW vilken fin bild på fina fina Fia är så glad att hon hamnade hos dig!!
Pussa henne från gammelmatte!!!!

2012-07-16 @ 07:34:24
Postat av: Lisa

Vad har hänt med fairy? :)

2012-07-23 @ 19:49:16

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin