Vad gör jag i stallet varje dag?

Jag fick en fråga av Sandra där hon frågade vad jag gör i stallet varje dag, så jag tänkte svara på den frågan :)
Jag har ett par punkter som jag göra varje(/nästintill varje) dag. De kommer dock i olika ordning då och då :)

* Ridning- Fia rids varje dag förutom att jag tar det lugnt en dag i veckan med fortfarande ridning :)
* Jag mockar hennes box och fyller på med halm :)
* Fyller på hennes vatten, då hon smutsar ner det helt så får jag tömma hennes två vattenspannar varje dag och fylla på med fyra vattenkannor.
* Jag gör höpåsar och fyller på, Fia äter hö och därför måste jag ha egna påsar då hon inte får likadant som de andra hästarna.
* Jag ger henne egen kornkross och fodertillskott, då jag inte vill ge henne pellets eller annan kraft som de andra hästarna får.
* Jag hänger in hennes hönät som hon får på kvällen.


Detta betyder att jag tidigast kan åka ifrån stallet klockan 20.00 på vardagar, men eftersom att hästarna får kvällsmaten då så blir det oftast inte förrän 20.23, och då är jag hemma 21.00! Pga detta så är det svårt att hinna med läxor, men som tur är så görs det snabbt på kvällarna :)


Kommentarer
Postat av: Mikael

Snälla kan jag få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

2012-06-12 @ 09:10:15
URL: http://forum.modekampanj.com
Postat av: jessie

Hej sugen på några nya accessoarer? Klicka då in er på: http://frostypink.blogg.se/frostypinkshop =)



Kram <3

2012-06-12 @ 13:54:59
URL: http://frostypink.blogg.se/
Postat av: bbecka

Fin häst du har! :)

2012-06-12 @ 16:20:20
URL: http://byrrebecka.blogg.se/

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin