Hur du får bättre kvalité på bilderna.

Ett tips för att få bättre kvalité på era bilder är att istället för att förminska era bilder här på blogg.se så förminskar ni bilderna någonannanstans. T.ex i photoshop, gimp eller på picmonkey. Bilderna här nedanför är exempel på hur mycket bättre kvalité det blir ifall du fixar bilderna först. Visst det tar längre tid, men damn vad bilderna blir snyggare. Jag använder mig av picmonkey när jag ändrar bildstorleken men jag redigerar i gimp (mitt photoshop funkar ej längre). Jag har en bestämd storlek som jag har på alla bilderna, 700px bred, och det är till den storleken som jag ändrar.

När du sedan lägger upp bilden på blogg.se så kan ladda upp bilden antingen som 700px bredd eller 1000px. Det ska tydligen bli ännu bättre kvalité ifall man laddar upp bilden i 1000px, men jag har inte märkt någon skillnad!

De övre bilderna är de som är redigerade.



^ Redigerad och ändrad storlek till 700px, sedan uppladdad som 1000px på blogg.se


Redigerad men ej ändrad storlek.


Varken redigerad eller ändrad storlek.


Redigerad och ändrad storlek


Varken redigerad eller ändrad storlek.

Kommentarer
Postat av: Maja & Malin

Sv: vi hittar inte din gillning

2012-05-12 @ 13:55:10
URL: http://Teamjumpers.se
Postat av: Ninni

Fina bilder! :)

2012-05-12 @ 15:46:06
URL: http://ninjapuff.se

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin