Utvärdering - Lågprisgrimma från hööks.


Bild fotad med mobilens repiga kamera.

Jag köpte en ny grimma till Fairy
i förrgår som en lite försen födelsedagspresent (m.m), och den var väldigt intressant enligt mig så därför tänkte jag göra en utvärdering på den!

Pris: F A I R Y ( 5 av 5 )
59 kr för en grimma som ser ut att kosta minst 100 kr är inte dåligt... Snyggt jobbat Hööks!

Utseende: F A I R Y ( 4 av 5 )
Den var väldigt snygg för att vara så billig som den faktiskt var! Dock så var det lite opraktiskt att stora delar av grimman var vit och det blir ju därför lätt smutsigt, så jag använder den som haggrimma. Den kanske är mer gjord för att ha med på tävlingar men jag tyckte at den var lite för billig för det.

Passform: F A I R Y ( 3 av 5 )
Då Fairy har väldigt litet huvud så brukar de flesta grimmorna åka av, detsamma hände med den här. Dock misstänker jag att jag hade den för löst så jag spände den ett hål nu. Fairy har väldigt små öron, men ännu mindre mule. Dock så tyckte jag att grimman satt lite för tajt om nosryggen och skulle föredra ifall det fanns ett extra spänne för bättre passform, dock så kanske det är för mycket att be för när det håller denna låga prisklass.

Kvalité: F A I R Y ( 4 av 5 )
Väldigt fin kvalité och jag gillar att det är finare material vid nacken och vid nosryggen. Hade dock gillat ifall det var i läder istället för syntetmaterial. Ser och känns helt klart dyrare än vad den egentligen är.

Allt som allt: F A I R Y ( 4 av 5 )
Snygg och billig grimma för en mindre peng. Dock inte riktigt något som jag skulle släpa med på tävling. Finns helt klart en del förbättringar att göra men annars är grimman helt klart godkänd, särskild till det låga priset då man inte kan be om så mycket för det lilla priset. Jag tycker dock att de skulle kunna göra en liknande grimma för något högre pris med ett par förbättringar i, t.ex med läder vid nacken och nosryggen.

Sammanlagt: 22/25

Tycker ni att detta var kul? Borde jag göra fler utvärderingar på saker som jag har?

Kommentarer
Postat av: Maja

Fin grimma! :)

Ja det hade varit roligt med fler utvärderingar!

2012-05-04 @ 14:50:18
Postat av: Fanny

Gud vilken fin blogg du har! Besök gärna min blogg och se vad du tycker, lämna gärna en kommentar också innan du går ;) ha det bra! :)

2012-05-06 @ 11:43:27
URL: http://fannyfantaneriksson.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej, har sett din ponny på Fenix parks hemsida och bara undra om det är så att du hyr ut den till Fenix park på sommrarna eller om det är du som hyr den från Fenix park eller något liknande? Bara något jag funderade över.. skulle vara jätte kul med ett svar! ;)

2012-05-06 @ 20:31:54

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin