Girl Gamers

Är det bara jag eller är det fler tjejer som börjar spela datorspel nuförtiden? Det är självklart fortfarande inte lika många tjejer som killar som spelar men antalet tjejer som spelar (eller åtminstonde som kallar sig själva för "gamers") börjar öka, i alla fall i min umgängeskrets. Killar runt omkring mig svarar olika på detta, vissa killar tycker att det är grymt coolt, vissa finner det t.o.m upphetsande, vissa försvarar sig själva med att säga att alla tjejer suger på datorspel och vissa killar tycker att det inte spelar någon roll, spelare som spelare liksom.

Jag börjar irritera mig på "grupp två" av killarna, de som säger att tjejer inte kan spela, hur många gånger har man inte fått höra "gå till köket", "gör mig en macka" eller "tits or gtfo". Jag vet att det finns tjejer som spelar väldigt dåligt där ute, däremot så tycker jag inte att det är rättvist att ha sådana förutfattade meningar. Om jag hade behandlat alla killar som de sämsta spelarna... well let's face i guys, ni är inte alla så jättebra på att spela och det finns säkert många fler killar procentuellt som är väldigt dåliga på att spela.
 
Det är år 2012 nu och det är accepterat i samhället att tjejer har datorer, varför skulle de inte få spela spel på dem?
 

Kommentarer
Postat av: Medlem i duuuckkyy teeam! (y)

Sjuuuukt sant inlägg! Dock tillhör jag de mindre bra gamers.. :$ <3

2012-11-27 @ 20:50:33
URL: http://www.nattstad.se/filippaneergaard

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin