Prov, test och uppgifter

Jag har så j*vla mycket prov och uppgifter just nu. Det är galet hur skolan tror att man ska kunna få acceptabla resultat på proven och dessutom kunna ha ett privatliv. Grejen är ju det att jag vill kunna ta hand om skolan, ha ett privatliv och kunna vara ute i stallet så länge som möjligt. Detta skapar en obalans, jag gör av med mer tid än  vad jag egentligen har...

Just nu blir allt lidande (speciellt skolan skulle jag väl säga). Stallet är den biten som jag försöker klara av bäst, jag behöver inte ens försöka, efter tre år med häst och 11 år som ryttare så är det av ren reflex som jag tar på mig ridbyxorna och stalltröjan och går till bussen. De dagarna (dagen, tisdag) som jag inte är i stallet känns som om jag har en ledig dag ungefär som studiedag. Enda grejen är väl det faktum att jag fortfarande går i skolan på de dagarna, men det tänker jag inte på.

Att inte åka till stallet och vara där sparar så mycket tid, jag förstår inte hur man kan klaga på prov, test, diagnoser m.m, om man inte har häst. Planera är allt jag säger, eller ta fingret ur röven och gör något med ditt liv. Ni har all tid i världen, ta vara på den. Time is precious, waste it wisely.
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin