En femtonårings sista tankar

Detta inlägget skulle egentligen blivit publicerat igår, men jaja.

Jaha, då blir man ett år äldre för 16:onde gången. Det är inte lika kul längre för jag vet att för varje år äldre jag blir så kommer slutet på min ponnyperiod närmare. Jag tänkte dock på det igår, varför vill jag tävla? Varför ska jag byta till stor häst när jag blir äldre?

Jag vet faktiskt inte riktigt, var svaret på de frågorna. Det vore så mycket bättre om jag och Fire bara fortsatte med ponnygalopp, som är det vi båda tycker är roligast. Sedan när det året kommer som jag och Fire inte får tävla längre så vet jag inte om jag väljer att köpa en till häst. Behålla Fire tänker jag i alla fall göra.

Vad är egentligen anledningen till att folk med ponnysar byter upp till stor häst? Jag antar att det är på grund av den anledningen att de antingen växer ut dem eller vill kunna fortsätta tävla. Jag tror inte att jag kommer att växa ur Fire så den anledningen går att stryka.

Sedan kommer den stora frågan, varför tävla? Är det för att kolla vilken nivå man är på? För att visa hur bra man är? Egentligen så bryr jag mig inte om något av detta.

Det jag vill med min ridning är att utvecklas, utvecklas tillsammans med min ponny. Växa som ryttare och få ett harmoniskt förhållande med min ponny. Så vitt jag vet så finns det ingen åldersgräns för det, så det tänker jag fortsätta med. Tills den dagen som vi måste skiljas åt.

Man kan bli för stor för ponny, men aldrig för gammal... Jag tänker aldrig lämna min ponnyperiod.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Grattis!

2013-02-23 @ 14:40:36
Postat av: Rebecka Fredriksson

Jag är 177 cm lång, ska fylla 17 i år och rider bland annat min D-ponny på 146 cm. Själv har jag inga planer på att någonsin sälja min älskade guldponny :) Roligt att träffa någon med samma tänk! Du vet att du kan fortsätta tävla ponny i storhäst klasser va? Dock vet jag inte hur det är med galopp, men dressyr/hoppning iaf. Så ska jag göra och sikta ännu högre!

2013-02-23 @ 14:50:18
URL: http://rebeckabinkle.blogg.se/
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Bra inlägg! :)

Vill du vara med i våran bloggtävling där du kan vinna ett Amigo fleecetäcke i valfri färg och storlek? :)
http://ponnydressyr.se/2013/february/vinn-ett-fleecetacke-fran-amigo.html#comment

2013-02-23 @ 18:29:01
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: fanny & Filippa-hästblogg

Jättefin blogg , besök gärna vår och kommentera :D

2013-02-23 @ 18:53:11
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin