Problemlösningen

Idag tränade jag som sagt problemlösning! Det gick faktiskt inte riktigt som jag hade tänkt mig för hon var hemskt okoncentrerad hela passet, men man får väl leva med lite sämre dagar ibland!

Träningen gick ut på att få henne att gå mot mig med rumpan när jag petade rytmiskt på hennes (väldigt vackra) bakdel. Hon brydde sig dock inte ett dugg om spöet och tyckte att alla ljud som hördes utifrån var mycket mer intressant. Jag kan dock dra upp ett exempel från när jag tränade Fairy med denna metoden!

Jag knackade lätt på hennes rumpa med spöet och hon började då instinktivt flytta bort rumpan för att gå bort från obehaget, men jag bara följde efter henne. Då till slut började hon tänka och försöka komma på andra utvägar och till sist så rörde hon sig mot mig med rumpan och då slutade jag. Det tog inte lång tid därifrån innan jag bara behövde lyfta spöet och då gick hon mot mig med bakbenen och tillslut kunde jag få henne att göra bakdelsvändningar osv!

Fire kanske bara behöver sova lite på saken? ;) Aja, vi får pröva igen på onsdag!

Skitiga gullungen! Det är nog den enda nackdelen med att ha skimmlar och skäckar, de blir så skitiga (eller i alla fall så syns det att de är skitiga (; ) !

Kommentarer
Postat av: Evelinn Bladström

Söt! :D

2013-02-26 @ 21:49:14
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se

Lämna en kommentar?:

Namn:
Minnas dig?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lämna ett hovspår! :

Trackback
bloglovin